„Made in China“ na srpskim ulicama

Bez autora
May 23 2010

Okrenite se oko sebe i pogledajte šta u vašem stanu, kancelariji, podrumu ili garaži nije proizvedeno u Kini. Nalepnice "Made in China" postale su sastavni deo naših života, bez obzira na to koliko se trudili da ostanemo okrenuti zapadu. Kinezi su pristupačnim skuterima osvojili srpsko tržište dvotočkaša i spremni su da isto u kratkom roku ponove u svetu automobila. Ozbiljna pretnja dolazi od kompanije "Čeri", prisutne kod nas tek od 1. marta, koja je predstavila tri modela - "ego", "tengo" i "tigo". Za početak, jasno je da hitri "mališan" nije automobil od kojeg u "Čeriju" očekuju da pokori Evropu. "Ego" je poslat kao pismonoša s porukom - došli smo kod vas s namerom da ostanemo. Dizajn potpisuje poznata italijanska kuća "Bertone", koja se potrudila i uspela u nameri da "ego" ne izgleda kao da stiže iz Kine. "Čeri ego" sa harmoničnim i praktičnim dizajnom prati moderne trendove malih gradskih automobila uspostavljene u nekoliko poslednjih godina.

„Made in China“ na srpskim ulicamaOkrenite se oko sebe i pogledajte šta u vašem stanu, kancelariji, podrumu ili garaži nije proizvedeno u Kini.

Nalepnice "Made in China" postale su sastavni deo naših života, bez obzira na to koliko se trudili da ostanemo okrenuti zapadu.

Kinezi su pristupačnim skuterima osvojili srpsko tržište dvotočkaša i spremni su da isto u kratkom roku ponove u svetu automobila. Ozbiljna pretnja dolazi od kompanije "Čeri", prisutne kod nas tek od 1. marta, koja je predstavila tri modela - "ego", "tengo" i "tigo".

Na testu "Blica" našao se najmanji "ego", koji se u Kini zove A1, ali se kod nas pojavio pod pseudonimom zbog sličnosti s "Audijevim" modelom. Sedmodnevno druženje bilo je dovoljno da se upoznaju mane i vrline 3,7 metara dugačkog internacionalnog "kineza", s primamljivom cenom od 7.990 evra.

Italijanski potpis

Za početak, jasno je da hitri "mališan" nije automobil od kojeg u "Čeriju" očekuju da pokori Evropu. "Ego" je poslat kao pismonoša s porukom - došli smo kod vas s namerom da ostanemo. Dizajn potpisuje poznata italijanska kuća "Bertone", koja se potrudila i uspela u nameri da "ego" ne izgleda kao da stiže iz Kine. "Čeri ego" sa harmoničnim i praktičnim dizajnom prati moderne trendove malih gradskih automobila uspostavljene u nekoliko poslednjih godina.

Naravno, nije dostignuto savršenstvo jednog "fijata 500", ali iskreno: "Ko je to i očekivao?". On puca na konkurenciju s cenama između 7.000 i 9.000 evra ("ševrolet spark", "hjundai i10", "kija pikanto", "fijat punto klasik"...), a kao adut u prvi plan izbacuje bogatu serijsku opremu.

Dvobojna sedišta

Unutrašnjost je takođe urađena sa stilom, a otvaranjem vrata do izražaja dolaze dvobojna sedišta. Očekivano, Kinezi su u kabini koristili dosta plastike koju su pokušali da neutrališu kombinovanjem više boja. Plastika je prilično kvalitetna, a iznenađuje i preciznost spojeva. Vozačima se verovatno neće svideti previše plastičan i tvrd upravljač, kao i sukob stilova - funkcionalnog (centralna konzola), avangardnog (ručna kočnica) i prešarenog (instrument tabla). S međuosovinskim rastojanjem od 2,39 metara "ego" pruža dovoljno komfora za četiri osobe. Savet dizajnerima je da na narednoj generaciji dozvole šire otvaranje vrata. Prtljažnik je pravilnih dimenzija i dovoljan je za svakodnevnu gradsku upotrebu. Naslon zadnje klupe je deljiv 60/40, a obaranjem naslona dobija se relativno ravna površina.

Samo benzinac

Pod haubom "ega" nalazi se četvorocilindrični benzinac sa oznakom "acteco", koji je razvijen u saradnji sa austrijskom kompanijom "Avl". Iz zapremine 1,3 litara izvučeno je 83 konja i 114 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Motor je ispitivan u surovim kineskim uslovima i pokazao se kao veoma pouzdan i dugovečan. Petostepeni ručni menjač je lagan i prilagođen je manje iskusnim vozačima. Praktično, u gradskoj vožnji dovoljne su vam prve tri brzine: prva je kratka za brzo startovanje na semaforu, dok je treća rastegljiva i zadovoljava brzine od 35 do 80 km/h. U vožnji se ponaša okretno i prilično stabilno jer su točkovi razbacani po krajevima kao kod kartinga. Čak i pri oštrijim promena pravca, dobro drži put. Amortizeri su zbog nedostatka prostora postavljeni uspravno pod 90 stepeni u odnosu na put, pa neka vas ne iznenadi nešto jači zvuk prilikom prelaženja preko rupa ili ležećih policajaca. Sve ostalo je na nivou automobila koji se cenom nalaze na početku ponude.
 
Bogata oprema


Svakako, glavna prednost "ega" u odnosu na rivale je oprema. U Srbiji se nudi samo jedan bogati paket "luxury", u kojem, između ostalog, dobijate: klima-uređaj, CD/mp3 plejer sa USB priključkom i četiri zvučnika, zadnji parking senzor, aluminijumske felne, gume 175/60 R14, svetla za maglu, krovne nosače, elektropodizače prednjih i zadnjih prozora, retrovizore u boji vozila, krovni spojler, bord kompjuter, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, ABS, alarm...

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik